مشاوره و فروش خرید انواع آجر کوار

آجر نما چیست؟

آجر های نما مصالحی هستند که برای ساخت نمای ساختمان ها استفاده می شوند. این آجر ها به هدف دیده شدن و در معرض دید قرار گرفتن ساخته می شوند؛ در نتیجه برای مثال بر خلاف  آجر ماشینی ده سوراخ  در طرح های زیبا و با در نظر گرفتن زیبایی شناسی تولید شده و در بازار ارائه می شوند. انواع آجر نما جدای از طراحی های جذاب، دارای خصوصیات فوق العاده دیگری نیز هستند.

آجر های نما چه مشخصه هایی دارند؟

آجر های نما همان طور که از اسمشان پیداست؛ برای به کار گیری در نمای ساختمان ها تولید می شوند. برای مثال بر روی دیوار های خارجی. این آجر ها با دیگر آجر های ساخت و ساز از قبیل  آجر فشاری   متفاوت اند و ظاهری بسیار تمیز دارند. از آنجایی که کاربرد و هدف اولیه آنها این است که ظاهر و نمایی مطلوب به ساختمان بدهند؛ آجرهای نما از مواد و مصالح متفاوتی تشکیل شده اند.

تفاوت آجر های نما در چیست ؟

آجر های نما در طرح های گوناگون و گزینه های متنوع از سبک سنتی تا سبک مدرن و رنگ ها و بافت های مختلف موجود اند. این آجرها با توجه به مشخصات مورد نظر کاربران و معماران قابل شخصی سازی نیز هستند.

آجر قالبی در نما ساحتمان

این آجر یکی از انواع آجر نمای مدرن محسوب می شود؛ که در طی چند دهه گذشته بسیار محبوب شده اند . آجرهای قالبی از نظر تفاوت در بافت شامل بافت غلتکی، ماسه ای، زنگ زده و حتی لعاب دار هستند. آنها همانند آجرهای ماشینی به نسبت آجر های دست ساز شکل و ابعاد یکنواخت و یکدستی دارند . اما  آجر ماشینی چیست  ؟ اینگونه آجرها توسط ماشین آلات مدرن قالب زنی می شوند.

آجر مهندسی

آجر های مهندسی در درجه اول برای ارتقای عملکرد تکنیکی ساخته شده اند. این نوع از انواع آجر نما بیش تر به واسطه خصوصیات و مشخصات فیزیکی آنها در نما به کار برده می شود تا ظاهر زیبا. مقاومت فشاری بالا و جذب آب کم، دو تا از خصوصیات عمده آجر های مهندسی اند. این آجرها عمدتا سطحی صاف و رنگی قرمز دارند. آجر فشاری و آجر ماشینی نیز به عنوان آجرهایی با مقاومت بالا کاربرد دارند. البته که نباید از تفاوت آجر فشاری با ماشینی  غافل شد.

معایب و مزایای آجر های نما

آن چیزی که دیده می شود فروخته می شود !

به دنبال این جمله به 8 کاربرد  مصالح ساختمانی در معماری  و اهمیت آن ها می توان پی برد. آجرهای نما به میزان قابل توجهی قیمت فروش املاک را افزایش می دهند؛ زیرا نمای هنری منحصر به فرد ارائه شده توسط انواع آجر نما غیر قابل جایگزینی است.

آجر نماها از نظر زیبا شناسی

آجرهای نما در رنگ ها، اشکال و بافت سطوح متنوع موجود هستند که بدین ترتیب طیف وسیعی از گزینه های طراحی را در اختیار معمار قرار می دهند.

مطابقت با آخرین مد ها

اکثر آجر های نما با استفاده از فرایند های سنتی و قدیمی اما همراه با لمس عناصر طراحی معماری مدرن طراحی می شوند.

هزینه آجر نما

انواع آجر های نما بسته به فرایند ساخت ، مواد تشکیل دهنده و رنگ آنها هزینه تولید متفاوتی در مقایسه با دیگر آجر ها دارند. در نتیجه  قیمت آجر  نما با آجر های ساخت و ساز معمولی متفاوت است. اما با این حال نمای آجری از نماهای کم هزینه می باشد.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس : کوار

موبایل : 09177215835

ایمیل : info@ajorkavar.ir

آجر کوار ، خرید آجر کوار

آجر انواع مختلفی دارد.آجر ماشینی ، آجر فشاری یا پرسی از انواع پر کاربرد آن است. آجر فشاری به صورت دست ساز ساخته می شود و اغلب در مرحله زیرکاری و سفت‌کاری ساختمان قابل استفاده است. البته در بعضی مواقع از ظاهر سنتی این آجر در نمای ساختمان نیز استفاده می گردد. این آجر بعد از قالب گیری وارد کوره شده و پخته می شود. در گذشته از این نوع آجر در طاق ضربی نیز استفاده می شد که تقریبا منسوخ شده است.آجر پرسی در دیوارچینی ، قالب‌چینی فنداسیون، تیغه‌چینی ساده و گره‌چینی کاربرد دارد. آجرهای ماشینی دارای ۸ الی ۱۰ سوراخ هستند و این سوراخ ها به این دلیل در آجر قرار می گیرند که ملات سیمان در آنها نفوذ کند و دیوار ساخته شده با این آجرها مستحکم‌تر و مقاوم‌تر شود.ضمنا وجود این سوراخ ها به کمتر شدن وزن آجر نیز کمک می نماید. این نوع آجرها ترد و شکننده بوده و قابلیت تیشه کاری ندارند.برای اطلاع از لیست قیمت انواع آچر به صفحات مربوط مراجعه فرمایید.